«ابتکار لواشکی» زن شمالی را پولدار کرد!

او حالا ۳ سال است که برای مشتری ها کیک لواشکی درست می‌کند

و با همین کار توانسته در شهرهای مختلف کشور برای خودش نمایندگی کیک لواشکی راه اندازی کند.

شاید بسیاری از ما وقتی عکس کیک های لواشکی را در جایی می‌بینیم دهنمان به شدت آب می‌افتد، دلمان ضعف می‌رود و  نتوانیم جلوی خودمان را بگیریم تا از کنارشان راحت بگذریم، شاید هم باورتان نشود همه این ترشک‌ها را با خرید یک کیک یک‌جا داشته باشید. گاهی خوشمزگی آن‌ها معده درد برای ما شاید به همراه داشته باشد اما این کیکها بقدری خوشمزه و ملس درست شده‌اند که هرچقدر هم خورده شود تنها ما را به خودشان معتاد می‌کند.

729847_100

«خدیجه مرتعشی» مبتکر این کیک های لواشکی است.

او که در مدت ۱۰ سال این کار را تنها برای مغازه خود انجام ‌داده؛ اکنون ۳ سال است که به صورت حرفه‌ای و انبوه کار را شروع کرده و در این مدت ۴۰ نوع کیک را ابداع و ارائه کرده است. او با ذوقی که در این زمینه از خود نشان داد توانست دل مشتری را بدست آورد و جایگاهی برای خود باز کند.

این زن کار آفرین حالا ۲ مغازه در انزلی دارد و معتقد است تمام این کارها را انجام داده تا آن‌ها استعداد او را ببینند و تشویقش کنند. زمانی که این کار را شروع کرده شوهرش تنها مغازه خشکبار فروشی داشته و آن‌ها  ابتدا تنها خَمَس یا همان «آلوچه پخته و له شده در زبان محلی» می‌فروختند و بعد آن لواشک های رولتی درست می‌کنند که با استقبال فراوان روبرو می‌شود. اکنون تنها کاری که انجام می‌دهند تولید کیک های لواشکی خوشمزه است.

«خدیجه مرتعشی» در انزلی بدنیا آمده، ۳۷ سال سن دارد، در این شهر ازدواج کرده و ۳ فرزند دارد که بزرگترین آن‌ها دختر ۱۶ سال‌اش است. وقتی  این مبتکر شروع به کار کرده دختر کوچکش تنها ۳ماه داشته و فرزندانش با این کار بزرگ شده‌اند و حالا بعضی اوقات به مادرشان نظرمی‌دهند تا او طرح هایش را چگونه انجام بدهد.

«ابتکار لواشکی» زن شمالی را پولدار کرد!

کارخانه ها برای من لواشک تولید می کنند

تمام مواد اولیه این کیک ها به‌ صورت مستقیم و زیرنظر خانم مرتعشی درست می‌شود او می‌گوید: «به چندین کارخانه سفارش طرز تهیه کیکها رو داده‌ام آن‌ها باید بدون مواد افرودنی درست شوند و باید طوری باشند که در حین ساخت نه خرد شوند نه خراب و راحت بتوانم آن‌ها را شکل دهم.

 یک لواشکی است که مخصوص خود من است  به‌نام لواشک کیوی که طرفدار زیادی دارد.» به خاطر کیفیت خوب این کیک‌ها از نقاط مختلف کشور به سراغش آمدند تا برای آن‌ها نیز تولید کند. همیشه به او سفارش میدهند اما خانم مرتعشی به خاطر اینکه وقت ندارد دیگر کمتر سفارش قبول می‌کند و کارگاه کوچکی با ۳ کارگر دارد که تمام این تولیداتش را در اینجا انجام می‌دهد.

داخل کیک‌ها تنها ترشه استفاده شده است

داخل کیک‌ها اصلا از آرد یا خامه‌ای استفاده نشده، تنها مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها از برگه زردآلو، زغال‌لخته، آلبالو و آلوچه است یعنی ۷ نوع میوه ترش داخل آن ها است. این کیک ها راز و رمزی دارند که اصلاً آن‌ها را به کسی نگفته‌اند و برای تقلید نکردن دیگران از کار او رازش را برای خود نگه داشته و کارگرانش تنها کارهای ابتدایی را انجام میدهند و او کیکها را آماده می‌کند.

 ابتدا کیک ها به صورت لایه‌لایه بوده است که در طول زمان تغییر شکل می‌دهد به شکل امروزی در می‌آید. خانم مرتعشی می‌گوید: وقتی مردم با من صحبت می‌کنند معتقدند من این کارها رو جایی آموزش دیدم اما من می‌گویماگه اینطور بود باید کل ایران از این کار پر باشد اما میبینید که تنها اینجا است. پول شیرین است ولی من تنها به سود خودم فکر نمی‌کنم بلکه برای من کیفیت اهمیت بیشتری دارد.

خانم مبتکر می‌گوید: «من از ترشی زیاد استفاده نمی‌کنم چون معده رو از بین می‌برد. من این کیک ها را طوری درست می‌کنم تا ترشی بیش از اندازه نداشته باشد و مشتری ها چندبار از این کیک ها را بخرند. هیجان مردم من را بیشتر تشویق می‌کند که طرح تازه بزنم با اینکه دیگر ویترینم جایی برای طرح جدید ندارد ولی من به تازگی طرحی زدم که به زودی به مشتری ها عرضه می‌کنم.»

«ابتکار لواشکی» زن شمالی را پولدار کرد!

چند سالی است که اطرافیان خانم مرتعشی به جای خریدن کیک های چاق کننده از او می‌خواهند که برایشان کیک درست کند. وقتی داخل اینترنت می‌چرخید متوجه تعداد زیادی عکس از این کیکها می‌شوید و حتی داخل اینستاگرام یک صفحه به این نام دارد. خانم مرتعشی در اینباره می‌گوید: مردم خودشان این عکس ها را می‌گیرند و در اینترنت می‌گذارند حتی کسانی بودند که این‌ها را خریدند و به خارج بردند و عکسش را برای او فرستاده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *